Regeneracja pompy wysokiego ciśnienia

  • sekcje pompy

    sekcje pompy

  • sekcja tłocząca

    sekcja tłocząca

Regeneracja pompy wysokiego ciśnienia

 

Regeneracja pompy polega na wymianie wszystkich elementów zużytych lub uszkodzonych na nowe. W przypadku pomp wysokiego ciśnienia Renault dotyczy to dwóch łożysk ślizgowych wału pompy oraz sekcji tłoczących. Pozostałe elementy pompy jak wał, uszczelniacz i łożysko główne w większości wypadów nie wymagają wymiany nawet przy znacznych przebiegach powyżej 300 tyś km.

Ponieważ sekcje tłoczące składają się z wielu części, możliwa jest wymiana tylko poszczególnych elementów które wymagają wymiany. Wymiany zawsze wymagają prowadnice i tłoki ponieważ elementy te zużywają się na skutek pracy. Podstawy sekcji oraz zawory ssące są często w dobrym stanie i wymiana jest konieczna w przypadku uszkodzenia. 

Należy tu zaznaczyć, że na zużycie pompy decydujący wpływ ma czystość paliwa. Wszelkie zanieczyszczenia które dostają się paliwem do pompy działają niczym papier ścierny na współpracujące elementy. Problemem jest tu brak filtra paliwa w Lagunie idE, przez co zanieczyszczenia poniżej 50 mikronów bez problemu przedostają się z paliwem przez filtry siatkowe. Dlatego też zalecany jest montaż filtra paliwa na przewodzie zasilającym.

Script logo